εγώ μία ώρα αν δεν σε ιδώ το νου μου τον εχάνω.

Μου λένε να μην σ’ αγαπώ, τους λέγω τι να κάνω
που εγώ μία ώρα αν δεν σε ιδώ το νου μου τον εχάνω

18286

Έτος σύνθεσης: 1911
Ονομάστηκε έτσι από τη συνοικία Ταμπάχανα (tabak στα τουρκικά σημαίνει βυρσοδέψης καί tabakhane το βυρσοδεψείο). Ταμπαχανιώτικοι μανέδες έχουν ηχογραφηθεί πολλοί. Στην Σμύρνη με την Κα Κούλα, στην Αμερική με την Μαρίκα Παπαγκίκα και στην Ελλάδα μετά την καταστροφή από πολλούς. Η μελωδία του ταμπαχανιώτικου, ακολουθεί τον τέταρτο ήχο της Ελληνικής μουσικής. Η ορχήστρα πού παίζει την εισαγωγή και σχολιάζει με παραδοσιακές μουσικές φράσεις τις καταλήξεις, αποτελείται από βιολί, σαντούρι και κιθάρα.

Ατάκα κι επιτόπου

